Dienstag, 25. Juni 2013

Mydło Aleppo

Hey:)

O mydelku Aleppo czytalam  juz wielokrotnie - pewnie wiekszosc z Was rowniez slyszala juz o tym legendarnym mydle wytwarzanym wedlug niezmiennej receptury od  2000 lat w Syrii w miejscowosci Aleppo.
Mydło wyrabiane jest wyłącznie na surowcach naturalnych.
Nie jest barwione , perfumowane ani wzbogacone innymi środkami chemicznymi .
Jest produktem czystym biologicznie a przez to staje się produktem doskonałym.
Nie powoduje alergii ani wysuszenia skóry
Moje mydelko dostalam dzieki wspolpracy z sklepem internetowym Grandi.pl
- za co bardzo dziekuje:)

Jak powstaje mydlo Aleppo?
Bardzo ciekawy jest sam proces powstawania mydelka niezmienny od 2000lat:)
produkcja rozpoczyna sie  na przełomie lutego i marca, kiedy to w gajach oliwnych i laurowych kończą się zbiory - wtedy to  oliwki, tłoczy się ręcznie na zimno, uzyskując pierwszej jakości oliwę.
Nastepnie wlewa sie ja   do kadzi i podgrzewa przez kilkanaście dni i nocy dolewając stopniowo morską wodę.
     Gdy  podgrzewanie zaczyna zbliża się ku końcowi substancja ta wzbogacana jest o olej laurowy, tłoczony z owoców wawrzynu szlachetnego.

Po ochłodzeniu mydło zostaje wylane do specjalnych pojemników  i pozostawione do zastygnięcia,nastepnie  kroi się je ręcznie na mniejsze kostki oraz stempluje tradycyjna pieczęcią – – pieczęć potwierdza autentyczność mydła. By mydło stwardniało suszy się je przez Minimum  9 miesięcy; podczas suszenia kolor z oliwkowego zmienia się w beżowy – w środku mydło pozostaje zielone.

Jak wybrac odpowiednie mydlo Aleppo?????

Moje mydelko pochodzi ze sklepu internetowego Grandi.pl

Przyznam sie, ze w wyborze tego mydelka pomogla mi Pani Malgorzata, ktora od razu zwrocila moja uwage aby przy wyborze  nie kierowac sie powszechnie panujaca opinia, ze mydła alep z wiekszą zawartością oleju laurowego mają lepszą jakość, czy tez wlasciwosci....
 Jest to bardzo mylne przekonanie.
  Zależność pomiędzy ilością oleju laurowego i oliwy z oliwek w mydle jest prosta:
 im więcej oleju laurowego, tym mydło ma więcej właściwości antyseptycznych i regenerujących, a im większa zawartość oliwy z oliwek, tym mydło posiada więcej właściwości nawilżających i odżywczych.
 Mydła alep z małą zawartością oleju laurowego( 5%- 12%) polecane są dla osób, które zaczynają stosowanie tego rodzaju mydła lub często z niego korzystają. Dla osób nie mających żadnych problemów ze skórą wystarczy mydło zawierające 20% oleju laurowego.
 Mydła zawierające większe ilości oleju laurowego przeznaczone są dla osób posiadających problemy ze skórą. Osoby z bardzo tłustą, zanieczyszczoną i problematyczną cerą powinny wybrać mydła 25-40%,

Uwaga: najlepiej zacząć od niższego stężenia i stopniowo je zwiększać; olej laurowy w dużym stężeniu może podrażnić skórę.

Jesli macie Problem z wyborem odpowiedniego mydla dla Waszej skory polecam odwiedzic stronke Grandi.pl  gdzie bardzo dokladnie opisano kazde mydelko oraz jego wlasciwosci


Moj wybor padl na mydlo Aleppo zawierające 12% oleju laurowego i 88% oliwy z oliwek. Przeznaczone jest go użytku dla całej rodziny, do pielęgnacji twarzy i ciała. Stosunkowo niska zawartość oleju laurowego sprawia, że mydło może być używane w codziennej pielęgnacji skóry, która nie posiada żadnych zmian chorobowych, a duża zawartość oliwy z oliwek przyczyni się do właściwego nawilżenia i odżywienia skóry. Oferowane mydło  może być również używane do ręcznego prania odzieży oraz do mycia włosów (po umyciu włosów należy je zakwasić np. roztworem wody z sokiem cytryny w celu przywrócenia właściwego pH).
 Oferowane mydło jest doskonale wysuszone, co wiąże się z tym, że jest trwałe i z pewnością starczy na długo, jeśli tylko będzie właściwie użytkowane.
 Po użyciu należy ustawić je na mydelniczce umożliwiającej swobodne ścieknięcie wody z mydła. Mydło to wytworzono według starej, tradycyjnej syryjskiej receptury.



Właściwości mydła Aleppo:
Zawarta w nim oliwa z oliwek cudownie odżywia, nawilża, chroni skórę oraz ją zmiękcza. Olej laurowy posiada działanie antyseptyczne, oczyszcza i regeneruje skórę.
 Mydło Aleppo nie wysusza i nie podrażnia skóry.
 Ważne jest to szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy woda w naszych wodociągach pozostawia wiele do życzenia i sama w sobie powoduje wysuszanie skóry.
 Mydło Aleppo może być stosowane przez całą rodzinę, także przez małe dzieci. Z uwagi na szczególne właściwości oleju laurowego, polecane jest szczególnie dla osób mających wszelkiego rodzaju zmiany skórne, szczególnie trądzik, egzemę, łuszczycę, podrażnienia, zakażenia grzybiczne itp. Mydło Aleppo może być także używane do golenia. Skóra przyzwyczajona do dzisiejszych, "nowoczesnych" mydeł musi trochę przywyknąć do mydła Aleppo. Po kilku dniach stosowania tego mydła szybko ujawanią się jego szczególne właściwości. 
 
 

Mydelko polubilo sie z moja skora :)
-  swietnie nadaje sie do skory wrazliwej - ze wzgledu na brak barwnikow, konserwantow, parabenow .. oraz  SLS - mydelko pieknie myje i oczyszcza skore .
Stosuje je praktycznie  codziennie - kostka 200g -dosc duza -moze byc  niewygodna w uzyciu dlatego proponuje ja przekroic rozgrzanym nozen na pol - ale oczywiscie to tylko taka moja drobna sugestia)
Mydelko jest bardzo ekonomiczne - naprawde  taka kostka starcza na wiele wiele miesiecy - oczywiscie ma swoja cene ale w czasie tak dlugiego uzytkowania -koszty zakupu szybko sie zwroca:)
Musze przyznac ze probowalam zmywac nim makijaz oka - dalo rade ale  szczypie!!!  dlatego lepiej wykonac demakijaz oka kosmetykiem do tego przeznaczonym:)

Za co tak wysoko cenie mydlo Aleppo??
- przede wszystki pieknie oczyszcza skore -skora az skrzypi:)))
- na pewno ogranicza przetluszczanie strefy T
- przyspiesza gojenie wszelkich zmian -ogranicza ich ilosc:)
- jesli  zostanie  dobrze dobrane  do rodzaju skory nie wysusza i nie podraznia (odpowiednie stezenie oleju laurowego- zacznij od najniższego stężenia oleju laurowego(5% do max 12%) , zwłaszcza, jeśli masz skórę suchą i wrażliwą:)
- dzieki zawartosci oliwy z oliwek pieknie odzywia, zmiekcza zas zawartosc oleju laurowego   działa antyseptyczne, oczyszcza i regeneruje skórę.
- nie zawiera żadnych barwników
- nie zawiera sztucznych substancji zapachowych
- nie zawiera tłuszczów zwierzęcych
- nie zawiera parabenów, EDTA, PEG
- nie zawiera konserwantów
- jest dobrym uzupełnieniem terapii w leczeniu trądziku, łuszczycy, egzemy
- działa antyseptycznie i regenrująco na komórki skóry
- jest antyalergiczne i polecane dla skóry wrażliwej
- prosty  naturalny sklad :)

cena 200g - 17,50 zl
dostepnosc - Klik
 
Ja to mydelko oczywiscie polecam  - w przyszlosci planuje jeszcze zakup czarnego mydla  savon Noir :)  mial ktos - polecacie????????

                                                             pozdrawiam pa


35 komentarze:

  1. Zdecydowanie to moje ulubione mydło:)

    AntwortenLöschen
  2. Mam i lubie - uzywam do mycia twarzy na zmiane z Savon noir

    AntwortenLöschen
  3. Za takie mydełko cena nie jest wysoka ;]

    AntwortenLöschen
  4. Z mydeł w kostce miałam jakiś czas temu Alterrę, takie ubogie są moje doświadczenia! ;)

    AntwortenLöschen
  5. ja używam białego jelenia ze względu na alergiczną skórę, ale o tym mydle nie wiedziałam. jeszcze znam alterrę:D

    AntwortenLöschen
  6. ja nie słyszałam wcześnie o takim mydełku :) Skład zachęca bardzo, martwi mnie tylko jedno, mój mąż tak dużo mydła używa, że bałabym się, że taka kosta starczyłaby na bardzo krótko (czasami sobie myślę, czy on tego mydła nie wynosi z domu czy coś ;D )- on używa mydła i żelu pod prysznic jednocześnie 0_0 - mężczyźni :)

    AntwortenLöschen
  7. Anonym6/25/2013

    Nigdy nie miałam, ani nawet nie słyszałam, ale wydaje się być świetne :)

    AntwortenLöschen
  8. Witam,

    Każdy kto zechce skorzystać do końca lipca 2013 r. z oferty sklepu www.grandi.pl otrzyma rabat w wysokości 10% na cały asortyment sklepu. Finalizując zakupy wystarczy wpisać kod rabatowy o treści: blaubeere. Serdecznie zapraszam do skorzystania z promocji

    Małgorzata Leśniak

    AntwortenLöschen
  9. wow ciekawe! pozdrawiam :)

    AntwortenLöschen
  10. świetne mydełko, zamierzam kupić o większej procentowości 30 i 50%

    AntwortenLöschen
  11. Brzmi ciekawie, a i cena jest przystępna. :)

    AntwortenLöschen
  12. świetny produkt, ostatnio wracam do naturalnych mydeł więc na to pewnie też się skuszę;)

    AntwortenLöschen
  13. Słyszałam już o tym mydle, ale nigdy go nie miałam. :)

    AntwortenLöschen
  14. Na pewno wpadnie do mojej kosmetyczki, oj na pewno :)

    AntwortenLöschen
  15. Pierwszy raz widzę do mydło, nigdy o nim nie słyszałam, ale na pewno by mi się przydało - moja strefa te ciągle sprawia mi psikusy. Pozdrawiam :)

    AntwortenLöschen
  16. Podoba mi się to mydełko

    AntwortenLöschen
  17. Nie używam mydeł, te zwykłe drogeryjne mają zbyt mydlany zapach, a takie naturalne jakoś mnie nie zachęcają...

    AntwortenLöschen
  18. ciekawe :D

    http://lifebylive.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  19. jakoś nie mogę przekonać się do mydeł, wciąż źle mi się kojarzą...

    AntwortenLöschen
  20. JA TAK SAMO NIE UŻYWAM MYDEŁ

    AntwortenLöschen
  21. Ja polecam kostkę myjącą z A-Dermy. Świetnie koi skórę twarzy i sprawdza się lepiej niż mydło z Aleppo :)

    AntwortenLöschen
  22. Nie używam mydła, ale może kiedyś kupię.

    AntwortenLöschen
  23. ja mialam do tej pory tylko czarne mydlo savon noir, chyba ma podobne wlasciwosci i tez po umyciu skora "skrzypiala".:-) Musze wyprobowac tez alep.:-)
    Agatko, w koncu zdecydowalam sie na zakup kindle, mam wziac ten PaperWhite?

    AntwortenLöschen
  24. Agatko uwielbiam Twoje wpisy... zawsze się dowiem czegoś mądrego... hehe :) Wiesz, że ja nie słyszałam o tym mydełku nigdy.... Myślałam, że cena jest jeszcze większa... ale w sumie tak za 17 zł to jest przystępna... Już sobie zapisałam go na moją listę zakupów... i tylko jak będę miała przypływ gotówki to sobie je zamówie :)))

    AntwortenLöschen
  25. strasznie mnie kusi to mydło :)

    AntwortenLöschen
  26. Mydła Aleppo są niezastąpione:D

    AntwortenLöschen
  27. Ja zraziłam się do mydeł w dzieciństwie - te rozmiękające kostki na wiecznie mokrych spodeczkach, w których zbiera się woda....Wiadomo, można sobie z tym jakoś poradzić, wybrać odpowiedni pojemnik i odpowiednio takie mydło przechowywać, ale trauma dalej jest więc ciężko mi się przekonać do kostek :P Przeczytałam też kiedyś na kilku blogach że stosowanie mydła na twarz doprowadziło do wysypu...Kiedyś pewnie i tak wypróbuję, ale chyba jeszcze dla mnie za wcześnie ;)

    AntwortenLöschen
  28. dużo dobrego się naczytałam o tym mydle,ale tak samo jak Kirei nie mam za dobrych wspomnień z dzieciństwa, chyba pora to zmienić ;-)

    AntwortenLöschen
  29. A ja jakoś nie mogę się przekonać do mydeł w kostce :-)

    AntwortenLöschen
  30. Anonym7/02/2013

    Lovely blog :3
    Maybe you want to follow each other? Let me know:))

    AntwortenLöschen
  31. bardzo lubię mydełka Aleppo ;)

    AntwortenLöschen
  32. Anonym7/19/2013

    Zaczynam się zakochiwać w naturalnych kosmetykach:) A tego mydełka bardzo jestem ciekawa:
    pozdrawiam
    http://kosmetycznawyspa.blogspot.co.uk/

    AntwortenLöschen