Donnerstag, 27. September 2012

Paluchy z ciasta francuskiego ...- cos dobrego na szybko..

Hey:))))))))))
Witam wszystkich cieplutko i zapraszam na wpis tym razem kulinarny:)
Paluchy z ciasta francuskiego - przepis bardzo znany i publikowany na wielu  juz blogach ...
Nie potrafie nawet przypomniec sobie kiedy po raz pierwszy i gdzie o nich czytalam ....
jesli wpiszecie w wyszukiwarke google  ''Paluch z ciasta francuskiego '' od razu wyskoczy kilka stron z przepisami , recenzjami na paluchy  .....
Paluchy robi sie blyskawicznie..... okolo 20  minut -liczac juz z pieczeniem!!  -  wystarczy miec w lodowce ciasto francuski a zadna niespodziewana wizyta gosci nas nie zaskoczy
 - baaaa ... to my ich zaskoczymy:))))))



Zaczynamy:)
Potrzebujemy:
ciasto francuskie

Dodatki:
Paluchy w wersji serowej -pikantne
koncentrat pomidorowy (ja czasem robie z ketchupem ale jednak koncentrat pomidorowy jest lepszy...), zolty ser, papryka
jajko (rozkłócone widelcem)

Paluchy w wersji slodkiej
cukier brazowy , cynamon
jajko (rozkłócone widelcem)


zetrzec ser....
 i od razu mozna tez wlaczyc piekarnik na 180 stopni poniewaz paluchy robi sie blyskawicznie!!!


ciasto rozlozyc i przekroic wzdluz....
ciasto ma  byc wyjete z lodowki  nie takie  zamrażalnika......


Potrzebne skladniki na paluchy w wersji slodkiej...
okolo 3-4 lyzeczki  brazowego cukru wymieszac z niewielka iloscia cynamonu...

Ja zazwyczaj robie z jednego opakowania ciasta paluchy w 2 smakach:))))
- polecam ten sposob mamy od razu cos dla milosnikow slodkiego jak i dla tych co lubia bardziej pikantne-serowe przysmaki:)))


Ciasto mam przekrojone wzdluz ... czesc -mniej wiecej pol  smaruje przecierem (a raczej 1/4 calosci :) a druga czesc  (1/4 calosci) przygotowanym w szklance nadzieniem slodkim : czyli mieszanka brazowego cukru z cynamomem....

 na czesc gdzie jest przecier nakladam zolty ser - mozna posypac jeszcze dodatkowo ulubiona przyprawa : np  pikantna papryka - jesli ktos lubi bardzo pikantna wersje .....

 przykrywamy jedna czesc ciasta drugim platem ...
wskazowka  -  doscikamy !!!!!!

  i smarujemy  je rozkłóconym jajkiem....


Pokroić w paski grubości ok 1,5 cm.....
mi wyszlo z jednego opakowania ciasta francuskiego  14 sztuk......

 mozna jeszcze posypac ulubionymi przyprawami - te serowe reszta zoltego sera jesli nam zostal...i papryka a te slodkie pozostala mieszanka brazowego cukru i cynamonu ..... kwestia smaku co kto lubi...


teraz blache wykladamy papierem do pieczenia i od razu ukladajac zwijać w charakterystyczne spirale .....
 wstawiamy  do piekarnika na ok 15 minut az paluchy sie zarumiena ......


                                                                 paluchy serowe
 
                                                              paluchy na slodko

 Nie wiem kto jest autorem tego przepisu poniewaz paluchy od dawna kroluja na blogach
               ale uwazam, ze sa one po prostu swietne ....
 


 czytalam tez inne wariacje nadziewania paluchow.....
np: paluchy serowe z boczkiem
paluchy z szynka parmeńska
paluchy serowo szosnkowe
paluchy serowe
paluchy slone
paluchy z makiem
paluchy  kminkiem
........................................
 

                                                     
                                                     pyszna przekaska do chrupania........
Jaką wersje smakową wolicie ?
polecam.....
 

74 komentarze:

  1. Ooo, ale fajnie wyglądają :) Przyznam się, że jeszcze nigdy nie jadłam takich paluchów :) Nawet nie wiedziałam, że takie coś w ogóle istnieje. Na pewno sprawdzi się przy gościach - szybka i łatwa przekąska, a w dodatku na pewno pyszna:)
    Mnie chyba by bardziej zasmakowała wersja na słono, ale słodkie na pewno też są dobre:)

    AntwortenLöschen
  2. Smakowicie wyglądają :))

    AntwortenLöschen
  3. Że nie przeczytałam tego przed wyjściem do sklepu!! W takim razie niedługo lecę po ciasto francuskie :-D

    AntwortenLöschen
  4. omomomomom *.* jadłabym.
    obserwujemy? ;>

    AntwortenLöschen
  5. Mniaaaam na pewno dobre! ; )

    AntwortenLöschen
  6. mmm wyglądają bardzo apetycznie :)

    AntwortenLöschen
  7. o ale pyszności ♥
    od samego patrzenia przybyło mi z 5 kg ;D

    http://free-to-be-myself-forever.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  8. Ja raczej z serem bym nie zjadła, ponieważ za nim nie przepadam, ale jeżeli chodzi o zrobienie ich na słodko to jestem za :) Skończę dietę i od razu się za nie zabiorę :)

    AntwortenLöschen
  9. Pyszne!
    Lubię słone i słodkie.
    Częstuję się...

    AntwortenLöschen
  10. świetne :) robiłam niedawno na słodko i uwielbiam :) wszystko co z ciastem francuskim mi smakuje

    AntwortenLöschen
  11. Smakowicie wyglądają, z przyjemnością bym pochrupała :)
    Chyba niedługo wykorzystam Twój pomysł !

    AntwortenLöschen
  12. Super przepis:-) Ja bym zjadła te na słodko,mój mąż te pikantne;-)

    AntwortenLöschen
  13. akurat mam w lodówce ciasto francuskie :) Chyba wypróbuję obie wersje :)

    AntwortenLöschen
  14. pyszności! moja ulubiona przekąska :)

    AntwortenLöschen
  15. świetny pomysł na imprezową przegryzkę:)

    AntwortenLöschen
  16. oj tak, ja też lubie :D
    http://malymiszmasz.blogspot.com/2012/06/czarownica-gotuje-d.html

    AntwortenLöschen
  17. Mniam, od razu zgłodniałam:)

    AntwortenLöschen
  18. Anonym9/27/2012

    oooo uwielbiam paluchy francuskie!:) Szczególnie z pesto!:) Polecam!:)

    AntwortenLöschen
  19. ta ostra wersja u mnie na pewno zagości, super :)

    AntwortenLöschen
  20. ohh wyglądają super! Musze wypróbowac wersję ostrą ;p

    www.izabielaa.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  21. Anonym9/27/2012

    ale smakowicie wyglądają ;3

    AntwortenLöschen
  22. Wyglada pysznie;) koniexznie wyprobuje;)

    AntwortenLöschen
  23. Wygląda bardzo smacznie ;D

    AntwortenLöschen
  24. Ale fajne :) Zrobię w sobotę :)!

    AntwortenLöschen
  25. Ale fajne i jakie pomysłowe!

    AntwortenLöschen
  26. Anonym9/27/2012

    Ojej ale mi smaku narobiłaś :D:D

    AntwortenLöschen
  27. francuskie jest super :) bardzo szybko i latwo mozna zrobic wiele przekasek, na slodko i na slono :D
    run-to-luck.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  28. jutro robie nie ma innej opcji! a linka cieknie mi juz!

    AntwortenLöschen
  29. moje ulubione sa z dzemem wisniowym i serkiem twarozkowym.... sprobuj!

    AntwortenLöschen
  30. Pyszności! Kaloryczne, ale pyszne :)

    AntwortenLöschen
  31. Robiłam je już kiedyś, posmakowały szczególnie mojemu chlopakowi :), wiadomo przez żołądek do serca ;p

    Dziękuje za przywitanie, obserwuję i zapraszam do tego samego :)

    AntwortenLöschen
  32. Aż sobie zapiszę przepis!:)

    AntwortenLöschen
  33. takie proste aa nigdy na to nie wpadłam;d super, zrobie niedługo:)

    AntwortenLöschen
  34. Wszystko co na słodko to uwielbiam... ale powiem Ci, że w biedronie są takei do kupienia gotowe takie serowe...i są pyszne... :D Do pwika najlepsze :D

    AntwortenLöschen
  35. o mniaaaam ;d


    zapraszam do mnie! :*

    AntwortenLöschen
  36. ale mi smaka narobiłaś :) mmmmm...

    AntwortenLöschen
  37. Fajny przepis. Aż sie glodna zrobilam :P . Eh.. jutro chyba je zrobie ;P

    AntwortenLöschen
  38. piszesz, że znany na wielu blogach, a przyznam się, że ten przepis nie był mi znany :) Ciekawie to wygląda, może się kiedyś zbiorę i takie zrobię ;>

    AntwortenLöschen
  39. uwielbiam ciasto francuskie ! :)

    AntwortenLöschen
  40. Pyszootaa <3
    Obserwuję, mogę liczyć na rewanż? ♥

    AntwortenLöschen
  41. Smakowicie wyglądają:D

    AntwortenLöschen
  42. Smakowicie wyglądają . ♥
    Na pewno skorzystam z przepisu, dziękuję ; )
    Podoba mi się . ; D
    Dodaję się do obserwantów i liczę na to samo u mnie .
    Zapraszam do mnie http://naturalnieee-malinowaa.blogspot.com/
    Jeszcze raz zapraszam i pozdrawiam . ; ))

    AntwortenLöschen
  43. z ciasta francuskiego to jadłam tylko na słodko tzw. bułki słodkie i zawsze cała byłam w cieście. Bardzo się kruszy albo ja taka zdolna jestem :P Nie próbowałam, ale ostatnio robiłam placki, które jadłam w Turcji. Placki ziemniaczane i do tego starta marchewka, przyprawy, pietruszka. Pyyyyszneee.

    AntwortenLöschen
  44. MMM, musi być pyszne ♥!
    Też wpadaj na mojego bloga : http://kudziurella123.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  45. ale pysznie wyglądaja, na pewno spróbuje je zrobić na jakąś imprezke!

    AntwortenLöschen
  46. Jestem tu pierwszy raz, ale po takim fajnym przepisie napewno bede częściej :) Powodzenia życzę! :)

    AntwortenLöschen
  47. Ale mnie zaskoczyłaś tym że tak łatwo jest zrobić, nigdy nic nie piekłam ale czuję że właśnie od nich mogę zacząć dzięki!

    AntwortenLöschen
  48. mmmm... ślinka cieknie jak patrzę na te "paluchy" ;**

    AntwortenLöschen
  49. Ależ smakowicie wyglądają:) Mniam:) A miałam już dzisiaj kolacji nie jeść:)

    AntwortenLöschen
  50. Anonym9/29/2012

    ale mi smaki narobilas ..mniam....zapraszam do siebie i do obserwacji

    AntwortenLöschen
  51. o mamo to musi być pyszne :D a ja głupek kupuję takie paluchy w sklepie :P mniam mniam

    AntwortenLöschen
  52. Mniam, pysznie wyglądają :P Ja bym je zrobila na slodko ;D
    pozdrawiam, wpadnij do mnie ;)
    justallme-amy.blogspot.com
    ;)

    AntwortenLöschen
  53. trzeba to kiedyś zrobić !
    zapraszam do obserwowania http://littleconfusionblog.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  54. Anonym9/30/2012

    Oooo to musi być pychota. Chociaż wydaje się czaso i pracochłonne, ALE dla takich smaczności warto:)) :))U mnie nowa notka-zapraszam.Pozdr.

    AntwortenLöschen
  55. Wyglądają bardzo smakowicie, chyba się skuszę :D

    AntwortenLöschen
  56. Smacznie to wygląda ;)

    AntwortenLöschen
  57. Ja bym wybrała na słodko ;D swietny przepis i na twoim blogu widzialam go pierwszy raz ;] obserwujemy?
    www.yesnoana.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  58. Świetne!! Proste, pomysłowe i na pewno smaczne :)

    AntwortenLöschen
  59. szybka i smaczna przekąska! super!

    AntwortenLöschen
  60. dlaczego oglądam to i jestem od razu głodna;p


    pozdr i gratuluje talento do gotowania:p

    zapraszam do mnie an konkurs;)

    AntwortenLöschen
  61. Mniam ♥ aż zgłodniałam ;d

    AntwortenLöschen
  62. Prosty sposób na wykorzystanie ciasta francuskiego ^^ Pysznie wyglądają *o*

    http://miyoonasworld.blogspot.com

    AntwortenLöschen