Mittwoch, 18. Dezember 2013

Weihnachtsmarkt - Münster 2013

Hey:)
Pozostajac w swiatecznej atmosferze czas na odwiedzenie kolejnego miasta w Niemczech.
Dzisiaj zabiore Was do   miasta Münster (tez bardzo blisko nmie)
Münster położone jest w północnej części kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, siedziba rejencji Münster.
Jako ciekawostke dodam, ze  dawna, spolszczona nazwa tego miasta to Monaster/Monastyr
 -ale dzisiaj juz bardzo rzadko uzywana ...

Oprocz typowych zdjec z bozonarodzeniowego jarmarku podziele sie tez z Wami  kilkoma ciekawostkami dotyczacymi samego miasta :)

Zapraszam na wpis:)))))




Jarmark bozonarodzeniowy w Münster  znajduje sie w samym srodku zabytkowej  starowki w Münster a dokladniej na pieciu duzych  placach , kazdy Taki plac urzadzony jest w innej niepowtarzalnej scenerii.
Odwiedzajac Münster mamy wiec okazje zwiedzic  az  pięć romantycznych jarmarków bożonarodzeniowych :)))))))))
- jarmark na Platz des Westfälischen Friedens z romantycznym niebem światełek,
- Jarmark Światełek przed kościołem św. Lamberta,
-  jarmark przy pomniku wędrownego kramarza,
-  jarmark św. Idziego przed kościołem św. Idziego
oraz jarmark Gibelhüüskesmark przed zabytkowym kościołem Überwasserkirche. Na gości czeka naprawdę
(jesli cos pokrecilam z nazwami dajcie znac w komentarzach:)

Kilka osob  pisalo do mnie  po  moim poprzednim wpisie  Weihnachtsmarkt - Osnabrück  2013
 czy moglabym zrobic kilka  zdjec takiego jarmarku  w ciagu dnia - i sfotografowac jak wtedy prezentuja sie takie jarmarki, czy stoiska sa otwarte, czy sa  tez tak oblegane i tloczne.....
- bardzo prosze :)))
choc najladniej jarmarki prezentuja sie wlasnie wieczorem.....



W ciagu dnia nadal jest bardzo tloczno ale jednak roznica sie spora
 - wieczorem zwiedzajacych jest tak duzo ze po prostu  nie daje sie przejsc miedzy stoiskami....
Jesli planujecie jakies konkretne  zakupy na jarmarku -zdecydowanie  lepiej wybrac sie za dnia.















Takich atrakcji dla najmlodszych tez nie moze przy okazji jarmarku zabraknac:)
- choc ja osobiscie nigdy nawet jako dziecko karuzeli nie lubilam....


 Bardzo lubie to miasto - ma swoja niepowtarzalna atmosfere :)
Wedlug danych wikipedii co roku przyjeżdża tu ok. pięć milionów turystów
- tym samym jest jednym z najbardziej atrakcyjnych turystycznie miast w Westfalii.


 Gotycki Ratusz w Münster –  Miejsce podpisania pokoju westfalskiego, kończącego wojnę trzydziestoletnią oraz wojnę osiemdziesięcioletnią. Sala Rady znana obecnie jako Sala Pokoju (Friedensaal), w której miały miejsce traktaty pokojowe




Kubeczek w ksztalcie balwanka z napisem Weihnachtsmarkt  Münster 2013
 - ech kipeski ze mnie fotograf wszystko rozmaziane......





 Oczywiscie sa stale elementy takich jarmarkow:)
lukrowane pierniki, pieczone kasztany , banany w czekoladzie....










Dekoracja tego dachu - po prostu mnie zachwycila:))

 Mikolaj, sanie, prezenty, kosze,  renifery...






Moje ulubione stoisko!!!!
Uwielbiam Flammkuchen:))))))))))))))))))))))))))


Zawsze przy okazji takich imprez poszukuje tego stoiska:)













Przy końcu Prinzipalmarkt znajduje się kościół św. Lambertusa budowla uwieńczona  ażurową gotycką iglicą.
Wysoko na wieży wiszą  po dzis dzien  (pozostalosc po sekcie nowoochrzencow zwanych ''Wiederfäufer')'- trzy klatki z kutego żelaza (widac je u gory). 
Były w nich trzymane  zwłoki       przywódcy anabaptystów, Jana van Laydena i jego dwóch zastępców.
Obecnie oczywiscie puste.

 Tutaj w przyblizeniu lepiej widac te obecnie juz puste klatki - ale nadal tam  sa:)))))))))))))))))

 kościół Św. Lambertiusa w calej okazalosci



 Münster to miasto studentow  - co roku tysiące studentów zjeżdżają tu na uczelnie.
Znajduje się tutaj trzeci pod względem wielkości uniwersytet w Niemczech
studiuje na nim ok. 50 000 młodych ludzi.
Czesto slysze tez, ze Münster jest nazywany miastem rowerowym:)
Jak podaje Wikipedia  szacuje się, że w mieście jest około 500 000 rowerów.
Drogi rowerowe  tworzą sieć o długości 275 km!!
-miasto z z powodzeniem mogłoby rywalizować z Amsterdamem:))
  W 2004 roku miasto wygrało w swojej kategorii nagrodę LivCom przyznawaną miastom z największą jakością życia na świecie.
 Corocznie odbywają się w Münster huczne karnawały i zawody balonowe, które ściągają wielu turystów.
Co roku we wrzesniu  obchodzone jest tez w Münster tzw swieto Lampionow (Lambertusfeast )
a dokladniej - Święto ku czci biskupa, męczennika a później świetego, Lamberta z Maastricht.
- ale to juz innym razem zabiore Was na takie obchody:))))))))

                                                                           pozdrawiam pappaap

17 komentarze:

  1. Ale tam pięknie. Chciałabym mieć kiedyś okazje jechać na taki jarmark. Świetne zdjęcia

    AntwortenLöschen
  2. jednak klimat tych miejsc zachwyca najbardziej kiedy jest już ciemno, przynajmniej mnie :) A jakby był śnieg, to już w ogóle :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. masz racje -wieczorem jest najpiekniej:)

      Löschen
  3. Piéknie w Münster :)
    A w Hannoverze na Weihnachtsmarkt bylas?
    jest piéknie , zapraszam :)

    AntwortenLöschen
  4. Piéknie w Münster :)
    A bylas na Weihnachtsmarkt w Hannoverze?
    Jest tez piéknie :) Zapraszam :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. -moze w przyszlym roku uda mi sie odwiedzic Weihnachtsmarkt w Hannoverze, bardzo bym chiala:)

      Löschen
  5. Ślicznie tam :) Ja niedawno byłam w Dreźnie i też byłam zachwycona - całe miasto zamieniło się w ogromny, przepiękny jarmark świąteczny! W dodatku zwiedzaliśmy go późnym wieczorem, więc już wszystkie światełka były włączone, było magicznie! Zazdroszczę Ci niesamowicie mieszkania w Niemczech, po tej małej mojej wycieczce :D

    AntwortenLöschen
  6. bonjour I appreciated, your noteworthy,site
    jeux de amour

    AntwortenLöschen
  7. piękna, świąteczna foto relacja:) chciałoby się tam być!

    AntwortenLöschen
  8. Ale pięknie! Cudowna atmosfera! <3

    AntwortenLöschen
  9. faktycznie jest kllimatyczne;) a zwłaszcza w okresie swiatecznym!

    AntwortenLöschen
  10. Ale świetny świąteczny klimat :)

    AntwortenLöschen
  11. Uwielbiam jabłka z mlecznej czekoladzie z tego kiermaszu ;)
    zapraszam do mnie jeśli masz czas. Było by mi bardzo miło :3
    http://karolakarolina.blogspot.com/

    AntwortenLöschen